15 Temmuz Şehitler Anaokulu Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Lara Bölgesi Fener Mahallesinde bağımsız anaokulu olarak planlanmıştır. 2016–2017 Eğitim Öğretim yılında hizmete açılmıştır. Hizmete girdiği yıl 3 sınıf 5 şube ile geçici binada hizmet verilmiştir. 2018-2019 eğitim öğretim yılında yeni binamızda 3 sınıf, 1 idareci odası, 1 yemekhane, 1 mutfak ve orman etkinlik alanı ile hizmet verilmiştir. 2019- 2020 eğitim öğretim yılında hizmete açılmak üzere mevcut binamıza ek olarak 2 sınıf,1 idareci odası, 1 yemekhane, 1 temizlik odası yapılmıştır. Okulumuz 10.854,68 m2 alanda 10.514,02 m2 açık alan 340,66 m2 kapalı alan olmak üzere tek katlı binadan oluşmaktadır. Yine hizmete girdiği yıl bahçede ağaçlandırma, çiçeklendirme çalışmaları yapılıp, sera kurulmuş, oyun parkı, trafik pisti, bitki yetiştirme alanları ilaveleri ile aktif olarak kullanılmıştır. Okulumuz ilk açıldığı yıl eğitimine 1 Müdür, 6 öğretmen, 6 personel ile 77 öğrenciye 8.00-17.00 saatleri arasında hizmet vermiş, bugün ise 1 Müdür, 1 Müdür Yardımcısı, 7 öğretmen ile toplamda 9 kişilik kadrosu ve 1 Memur, 1 Aşçı, 1 Danışma Personeli, 3 Destek Personel, 1 Güvenlik elamanı, 2 kulüp öğretmeni ile 4 etkinlik öğretmeni olmak üzere 13 kişilik sözleşmeli kadrosu toplamda 22 kişilik ekiple 6 şubede (yarım gün sınıfta) 112 öğrenciye, 2 kulüp şubesinde de 32 öğrencimize hizmet vermektedir.
Okulumuz, Okulöncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliğince belirlenen hükümlerle yönetilmekte olup Milli Eğitim Bakanlığının okulöncesi müfredatı doğrultusunda, 36–66 ayları arasında bulunan çocuklara yaparak yaşayarak öğrenme ilkesinden yola çıkarak hedef davranışlara ulaşmayı amaçlayan eğitim çalışmaları yapılmaktadır. Eğitimimizin ayrılmaz bir parçası olan ailelerimizi eğitimimize dâhil etmek için sistemli olarak aile katılımı çalışmaları yapılmaktadır.
2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı protokolü ile yapılan Beyaz Bayrak Projesinde Beyaz Bayrak ve Beslenme Dostu Okul Bayrağı, 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Türkiye Çevre Eğitim Vakfı ile ortak yürütülen Eko-Okul projesinde Yeşil Bayrak ödülünü almıştır. Ayrıca Orman Okulum projesi yürütülen okulumuzda ormanların çocuk gözüyle yansıtılmasını amaçlayan İl genelinde " Arkadaşım Orman" konulu resim yarışması düzenlenmektedir.
Değerlerimiz
Doğaya, İnsana, Emeğe, Farklılıklara Saygılı Olmak, Araştırmaya, Gelişmeye Fırsat Yaratmak,
Yaratıcı, Yenilikçi Fikirler Üreterek Fark Yaratmak,
Araştırmaya, Gelişmeye, Yeniliklere, İşbirliğine, İletişime, Eleştiriye, Paylaşıma, Açık olmak,
Politikalarımız
Liderlik Politikamız
• Okulun amaç, strateji, hedef ve faaliyet planların gerçekleşmesi süreçlerle sağlanır.
• Araştırma, Gelişme, İşbirliği, Yaratıcılık ve Yenilikçilik desteklenir.
• Sürdürülebilirliği güvence altına almak için bilgi ve veriler etkili kullanılır.
Eğitim Öğretim Politikamız
• Öğrencilerimizin farklılıklarını, ilgi ve gereksinmelerini temel alan, özgüveni geliştirici, yaratıcı demokratik öğrenme ortamları hazırlanır.
• Yaratıcılığın geliştirilmesi ve keşfederek öğrenmeye öncelik verilir.
• Günlük yaşam deneyimleri desteklenir.
• Eğitim sürecine çocuğun ve ailenin etkin katılımı sağlanır.
İnsan Kaynakları Politikamız
• Çalışanlarla şeffaf ve güvene dayalı iletişim kurulur.
• Çalışanların yaratıcılıkları desteklenir.
• Çalışanların beceri, yetenek, yetkinlikleri geliştirilir, okulun amaç, strateji, hedef ve faaliyet planlarının gerçekleşmesinde azami ölçüde yararlanılır.
• İyi uygulamaların paylaşımı için ortam sağlanır desteklenir.
• Açık, şeffaf ve empatik bir yaklaşımla bireysel ve kurumsal iletişim geliştirilerek, bilgiye kolay ve hızlı şekilde ulaşılır.
• Çalışanların başarıları takdir edilir, adil ödül ve ceza sistemi uygulanır. Ödül ve ceza sistemi ile ilgili bilgiler Kaynak Yönetimi Prosedüründe detaylı bir şekilde açıklanmıştır.
Kaynak Yönetimi Politikamız
Okulun Kaynakları,
• Okulun amaç, hedef ve planlarını,
• Süreçlerin etkili çalışmasını,
• Kurumsal ve bireysel yetenekleri,
• Başarının güvence altına alınması ve sürdürülmesini,
destekleyecek şekilde etkili ve verimli kullanılır.
İşbirlikleri ve Sosyal Sorumluluk Politikamız
• Çevrenin korunması, geliştirilmesi ve gelecek nesillere yaşanabilir bir çevre bırakmak için doğaya, insana, emeğe, farklılıklara saygı gösterilir.
• Okulumuzun ve işbirliği ortaklarımızın politika ve stratejilerine uygun, kazan-kazan ilişkisine dayalı ortaklıklar oluşturulur.
• Değişim yaratarak paydaşlarımızın ve işbirliklerimizin de yararlanması sağlanır.
İlkelerimiz
Her çocuk farklıdır ve kendine özgüdür. Bu nedenle eğitim sürecimiz öğrencilerin;
• Farklılıklarını temel alır.
• Bildiklerinden başlar.
• İhtiyaçlarını temel alır.
• İlgi ve gereksinimlerine temel alır.
• Deneyerek öğrenmesine olanak tanır.
• Demokratiktir.
Değerlendirme Sistemimiz
• Düzenli ve sistematik ölçmeye,
• Çocuğu tanımaya ve geliştirmeye
• Çalışanların yetkinliklerini arttırmaya
• Sürekli iyileştirme fırsatı yaratmayı amaçlar.
Okulumuzun Amaçları
a) Öğrencilerin bedensel, zihinsel ve duygusal olarak gelişmeleri ve iyi alışkanlıklar kazanmaları,
b) Öğrencilerin Türkçeyi doğru ve güzel konuşmaları,
c) Öğrencilerin sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma gibi davranışları kazanmaları,
d) Öğrencilerin yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları kazanmalarını sağlamak.
e) Öğrencileri ilköğretime hazırlamaktır.
Paydaşlarımız
Okulumuzun hizmetlerinden/faaliyetlerinden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenen veya etkileyebilecek olanlardır. Paydaşlarımız aşağıdaki tabloda açıklanmıştır.
Paydaşlarımız özelliği bakımından iç paydaş ve dış paydaş olarak gruplandırılmıştır.
*İç Paydaşlarımız: Okulumuzdan etkilenen veya okulumuzu etkileyen okul içindeki kişilerdir. Bunlar, yönetici, öğretmen ve diğer çalışanlarımız,
*Dış Paydaşlarımız: Okulun faaliyetlerinden, sunduğu hizmetlerden etkilenen veya etkileyen okul dışındaki kişi, grup veya kurumlardır.
Paydaşlarımızdan öğrenci, veli ve öğrencilerimizin devam ettiği İlkokullar hizmetten doğrudan yararlanan müşterilerimiz olarak tanımlanmıştır.
"ÇEVRE DOSTU OKUL"