T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - 15 Temmuz Şehitler Anaokulu

VELİ HİZMETLERİ


VELİLERİMİZLE İLETİŞİM

Veli Görüşmeleri

Okul müdürü  ile yapılacak görüşmeler için 318 10 50 numaralı telefondan randevu alınır.

Öğretmen veli görüşmeleri, öğretmenin nöbetçi olduğu günde yapılır. Öğretmenin nöbetçi olduğu günler her ay okul panosuna asılır ve web sitesinde yayınlanarak velilere duyurulur. Öğretmenin nöbet günlerinin dışındaki zamanlarda yapılacak öğretmen-veli görüşmeleri randevu alınarak yapılır. Acil ve günlük görüşmeler eğitim öğretim saati başlamadan önce veya eğitim öğretim saatinin sonunda gerçekleştirilir.

Veli Toplantıları

Toplantılar, çocuklara ve velilere verilen hizmetlerin tanıtılması, okulda uygulanan programlar ve projeler konusunda velilerin bilgilendirilmesi açısından çok önemlidir.

Yapılan araştırmalara göre toplantılara yüksek oranda katılan ebeveynlerin çocuklarının akademik başarılarının arttığı ve daha az davranış problemleri yaşadıkları saptanmıştır.

Toplantı hakkında velilere mutlaka önceden yazılı duyuru yapılır, toplantının yeri, saati, hangi konuda yapılacağı, gündemde yer alan maddeler hakkında bilgi verilir. Toplantılar sınıf veli toplantıları ve genel veli toplantıları şeklinde yapılır.

Sınıf Veli Toplantıları: Sınıf veli toplantıları sınıf öğretmenleri tarafından kendi sınıfının velileri ile yaptığı toplantılardır. Sınıf veli toplantıları ile öğretmenlerin anne babaları tanıması, anne babaların öğretmenleri ve birbirlerini tanıması sağlanır.

Sınıf veli toplantılarında sınıftaki çocukların eğitimi, gelişimi, okulda ve evde yaşadığı sorunlar, çocuğa verilecek destek vb. konular görüşülür. Sınıfın işleyişi, sınıf kuralları, sınıf velileri ile yapılacak ortak çalışmalar ve projeler konusunda paylaşım yapılır.

Genel Veli Toplantıları: Genel veli toplantıları okulun tüm velilerinin katıldığı toplantılardır. Genel veli toplantılarında, okulun ve eğitimin amacı,  okul kuralları, okul projeleri, tüm velilerle yapılacak ortak çalışmalar hakkında paylaşım yapılır.

Veli Bilgilendirme

Velilerimizi bilgilendirme çalışmaları; yazışmalar, oryantasyon eğitimi, okul WEB sitesi, duyuru panoları, telefon görüşmeleri, veli görüşmeleri, sınıf ve genel veli toplantıları, okul tanıtım broşürleri, ev ziyareti, veli el kitapçığı ve birebir görüşmelerle yapılır.

Velilerimiz;

  • Okulun misyon, vizyon ve değerleri,
  • Okulun amaç ve hedefleri,
  • Okul öncesi eğitimin önemi, çocuğunun gelişimi,
  • Okulda verilen eğitim ve uygulamalar,
  • Çocuklarının gelişimi ve başarı durumu,
  • Çocuklarının ilgi alanları,
  • İlkokula hazırlık durumu (okul olgunluğu),
  • Okul tarafından velilere verilecek eğitimler,
  • Okulda uygulanan projeler,
  • Aile katılımı, ev ziyaretleri,
  • Sınıfın demografik yapısı,
  • Okul ve sınıf kuralları vb.

konularda düzenli olarak bilgilendirilir.

Veli Beklentilerinin Alınması

Veli beklenti ve önerileri, veli toplantıları, veli görüşmeleri ve Beklenti ve Öneri Formu ile alınır. Beklenti ve Öneri Formu kesin kayıt yapıldığı sırada velilere dağıtılır. Beklenti ve öneriler okul müdürü, müdür yardımcısı, süreç sahibi ile birlikte değerlendirilir. Değerlendirme sonuçlarına göre ilgili süreçler tarafından çalışmalar başlatılır. Eğitim öğretim sürecinde veli yönetime iletme ihtiyacı duyduğu konuları yine Beklenti ve Öneri Formu doldurarak iletebilir.

Okulumuzda verilerimizin hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için Beklenti ve Öneri Formunu özenli ve dikkatli doldurması önemlidir.

VELİLERİMİZİN TAKDİRİ VE ÖDÜLLENDİRİLMESİ

Velilerimiz okula katkıda bulunduklarında takdir edilir ve ödüllendirilir. Velilerimizin ödüllendirilmesi paydaş takdir sisteminde tanımlanan ölçütlere göre yapılır. Ödül Komisyon her yıl ödüllendirilecek velileri belirler.

Komisyon takdir edilecek velileri, ödüllendirme yöntemini, verilecek ödülü belirleyerek okul müdürüne sunar. Okul müdürünün onayından sonra veliler takdir edilir/ödüllendirilir.

VELİ MEMNUNİYETİ

Okulda verilen hizmetler ve yapmış olduğumuz çalışmalardan velilerimizin memnuniyetini ölçmek amacıyla eğitim öğretim yılı başında velilerimize Veli Memnuniyeti Önem Derecesi Anketi uygulanır. Hizmetlerin önem derecesi önceliği ilgili süreç sahipleri tarafından değerlendirilir.  Her yıl Mayıs ayında verilen hizmetten memnuniyeti ölçmek için Veli Memnuniyeti Anketi uygulanır. Anket sonuçları Yönetimin Gözden Geçirmesi Toplantısında veli öncelik ve önem derecesi sonuçları ile memnuniyet sonuçları karşılaştırılır. Anlamlı farklar için gerekli iyileştirme çalışmaları başlatılır. Sonuçlar ilk genel kurul toplantısında paylaşılır.

VELİ EĞİTİMİ

Çocuğun eğitimi, okul ve aile arasında paylaşılan bir sorumluluktur. Anne babalar çocuğun eğitimine ne kadar erken katılırlarsa çocuğun kazanımları da o oranda artacaktır. Anne babaların eğitime katılımı, çocuğun okulda kazandığı bilgi ve becerilerin pekiştirilmesinde, eğitimde sürekliliğin sağlanmasında ve başarının artmasında çok etkilidir.

Veli eğitimi; çocuk sağlığı, çocuk gelişimi, davranış yönetimi, iletişim, beslenme, ruh sağlığı gibi konularda velilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik sistemli ve planlı çalışmalardır. Veli eğitimi, aile bireylerinin özellikle de anne babaların çocuk yetiştirme becerilerinin geliştirilmesi ve desteklenmesini sağlar. Veli eğitimi; anne babalara çocuklarının fiziksel, ruhsal, duygusal ve sosyal yönden gelişimlerinin her aşamasında gerekli olan yetenek ve anlayışı kazanmalarına yardımcı olan eğitimlerdir.

Velilerimizin eğitim ihtiyacı "Aile eğitimi ihtiyaç belirleme formu" ile belirlenir. Veliler tarafından doldurulan "Aile eğitimi ihtiyaç belirleme formu" nda talep edilen eğitimler değerlendirilerek en çok talep edilen eğitimler planlanarak velilerimize eğitim verilir. Veli eğitimleri okulun açıldığı ilk hafta başlar. İhtiyaca göre eğitim öğretim yılı içinde de devam eder.

Veli eğitimleri; sınıf öğretmenleri tarafından yapılan eğitimler ve genel veli eğitimleri olmak üzere iki grupta yapılır. Genel veli eğitimleri alanında uzman kişiler tarafından yapılır. Eğitime katılan velilere eğitim sonunda "Eğitime Katılım Belgesi" verilir.

AİLE KATILIMI

Aile; çocuğun gelişimini, toplumsal uyumunu ve başarısını etkileyen en önemli etkenlerden biridir.  Anne-babalar çocuklarını yetiştirmek için ciddi zaman, emek ve enerji harcarlar. Özellikle ilk yıllarda çocuğun yaşamasında ve gelişiminde anne-baba kadar önemli olan başka bir etken söz konusu değildir.

Velilerimizin bilgi, beceri ve uzmanlık alanlarından yararlanmak, okul ortamında öğrencilerle paylaşım yapmasını sağlamak ve okulumuzun belirlediği alanlarda evde çocuğuyla birlikte etkinlikler düzenlemesini sağlamak amacıyla aile katılım etkinlikleri yapılır.

Aile katılımı ile velilerimizin öğrenme sürecine katılımı ve okulda öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesi sağlanır. Aynı zamanda velilerin mesleki bilgisini, deneyimini, hobilerini sınıfta öğrencilerle paylaşmasına imkân tanınır.

Okulumuzda her yıl kayıt yenileme ve yeni kayıt sırasında velilerimize Ebeveyn Katılım Formu doldurtulur. Velilerimizden toplanan Ebeveyn Katılım Formları sınıf öğretmenleri tarafından ayrı ayrı değerlendirir. Yapılan değerlendirmeye göre öğretim yılı boyunca yapılacak aile katılımları planlanarak velilerimize duyurulur ve uygulamaya alınır.

EV ZİYARETİ

Ev ziyareti, gelişim özellikleri kazanımlar ve ailenin ihtiyaç duyduğu alanlarda sınıf öğretmeninin çocuğun evinde anne-babanın da katılımıyla yaptığı etkinliktir. Ev ziyaretlerinin amacı,

  • Çocuğun yaşadığı ev ortamını gözlemlemek,
  • Çocuğun anne, baba ve/veya evdeki diğer yetişkinlerle olan ilişkilerini doğal ev ortamında gözlemleyerek çocuk ve ebeveyn hakkında bilgi edinmek,
  • Çocuğun uyumu, gelişim gösterdiği ve desteklenmesi gereken alanlar, ilgi, ihtiyaç ve yetenekleri konusunda ebeveyni bilgilendirmek,
  • Ebeveyne okulda yapılan çalışmalar hakkında bilgi vermek,
  • Ebeveynin okula karşı olumlu bakış acısı geliştirmesini desteklemek, okulun hedeflerine ulaşmasında ortak hareket etmenin önemli olduğu düşüncesini paylaşmak,
  • Ebeveynin çocuğun sorunlarını çözmede, doğru davranışlar kazandırmada, eğitim etkinliklerinde her turlu desteğini kazanmak ve katılımlarını sağlamak,
  • Öğretmen - çocuk arasındaki iletişimi desteklemek,
  • Çocuğun okula uyum surecini hızlandırmak,
  • Evin öğrenme ortamı olarak nasıl kullanılacağı konusunda veliyi bilgilendirmektir.

Öğretmenler, Eylül, Ekim ayında öğrencilerini tanır; veli toplantılarında ev ziyareti hakkında bilgi verir, velilerle bireysel görüşmeler yapar. Kasım ayından itibaren hazırlanan plana göre ev ziyaretleri başlatılır. Velilerin talebi ve özel durum arz eden öğrenciler için Kasım ayından önce de ev ziyareti yapılabilir. Ev ziyaretinde aşağıdaki konularda gözlem yapılır.

  • Evdeki genel sosyal-duygusal ortam,
  • Anne-babanın çocuğa karşı davranışları,
  • Çocuğun anne-babaya karşı davranışları,
  • Kardeşler arası ilişkiler,
  • Evde büyükbaba-büyükanne/diğer yetişkinlerin varlığı, çocukla iletişimi,
  • Çocuğun büyükbaba-büyükanne/diğer yetişkinlere karşı tutumu,
  • Çocukla evde yaşanan problem durumları,
  • Çocukla yaşanan problemlerde kullanılan çözüm yolları,
  • Evdeki kurallar, çocukla beraber konulan kurallar,
  • Çocuğun evdeki sorumlulukları,
  • Çocuğun okuldaki sorumluluklarının evde devam edip etmediği,
  • Çocuğun evde yapmaktan hoşlandığı etkinlikler,
  • Anne-babanın çocukla vakit geçirirken yaptığı etkinlikler,
  • Çocuğun kullandığı eğitim materyallerinin yaş ve gelişim özelliklerine uygunluğu,
  • Ev koşulları (çocuğun kendisine ait odasının, yatağının olup olmaması gibi,)
  • Beslenme ve sağlık

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.10.2019 - Güncelleme: 26.01.2022 15:25 - Görüntülenme: 878
  Beğen | 33  kişi beğendi