Türkiye Cumhuriyet'inin 100. Yılında; okulumuz öğretmenleri, öğrencileri ve velileriyle yüz yüze ve çevirimiçi CodeWeek etkinlik haftası düzenleyeceğiz. Kutlamada yer alacak etkinlikler aşağıdaki gibidir.
- Koridor panolarında "Türkiye Cumhuriyet'inde Teknoloji" konulu düzenleme oluşturulması.
-bilgisayarsız kodlama etkinliği düzenlenmesi.
- Öğrencilerle teknolojinin kullanımı konusunda farkındalık ve inceleme etkinliği yapılması.
ÇALIŞILAN KONU: “SU” SÜRESİ: 2022- 2023 / 2023-2024 eğitim öğretim yıllarında, 2 yıl süre ile bu konuyu çalışacaktır
EKO SLOGAN: Suyu kirletme, geleceği yok etme.!
İlk kez kayıt olan veya programa devam edip kayıt yenileyecek tüm okullarımız "Orman ve İklim Değişikliği" konusunu çalışmak zorundadır.
Okullar, isterlerse "Orman ve İklim Değişikliği" konusunun yanında diğer temaları da çalışabilirler.
Eylem planında aşağıdaki başlıkların öğrencilere kazandırılması hedeflenmelidir:
Haz
Şbt
Türkiye'den öğretmenlerimizin davet edildiği
8 İl Koordinatörünün bir araya gelerek hazırlamış olduğu 3 günlük webinar serisine katıldık
17.01.2023 Salı 18.01.2023 Çarşamba 19.01.2023 Perşembe
⏰21.00
Toplantılarımız Microsoft Teams üzerinden gerçekleşti
2023-2024 eğitim öğretim yılı eTwinning School daveti alan okullar eTwinning School süreci ve eSafety label hakkında bilgilendirme toplantısına katıldık
eTwinning Okul Etiketi nedir?
eTwinning Okulları, tüm okulların eTwinning'ten nasıl faydalanabilecekleri ile ilgili harika örneklerdir. eTwinning değerlerini ve pedagojisini tanıtmada aktif rol oynarlar, yerel toplulukları için birer referans noktasıdırlar ve diğer okullar için bir model teşkil ederler.
Aşağıdaki ön koşulları sağlayan okullar eTwinning Okulu Etiketi için başvuru hakkı elde etmiştir:
1. Okulun eTwinning Platformuna 01.09.2020 tarihinden önce kayıtlı olması gerekmektedir.
2. Okulda en az üç aktif öğretmen olması gerekmektedir. Aktiflik durumu, son iki yıl içerisinde bir projeye dâhil olmak, son iki yıl içinde Merkezi Destek Servisi veya Ulusal Destek Servisi tarafından yürütülen mesleki gelişim etkinliklerine katılmış olmak veya gruplara dâhil olmak şeklinde tanımlanmaktadır.
3. Okulda Ulusal veya Avrupa Kalite Etiketi alınmış bir Avrupa projesi yürütülmüş olmalıdır. Kalite Etiketinin 01.07.2020 tarihi ve sonrasında alınmış olması gereklidir.
Sonuçlar açıklandığında eTwinning Okulu etiketi alan okulların listesi Ulusal Destek Servisi tarafından http:// etwinning.meb.gov.tr adresinde paylaşılacaktır
Kirli ve temiz toprakta çimlenme deneyi(pil olan ve olmayan toprakta yetişen bitkilerin gözlemlenmesi)
Açık hava etkinliklerine katılmak, fiziksel dayanıklılığı geliştirmenin yanı sıra kaba ve ince motor becerilerini de geliştirir.
Öğrencilerimiz fizksel ve sosyal aktivitelerle Teneffüs Parkta güzel ve eğlenceli dakikalar geçirdiler.
1 Ekim Dünya Çocuk Günümüz Kutlu olsun
Okulumuzda sınıf içi çeşitli etkinlikler yapılarak "1 Ekim Dünya Çocuk Günü" kutlandı.
Ekm
2022-2023 Eğitim-Öğretim yılına tüm hazırlıklarını tamamlamış olarak eğitimle başlayan 15 Temmuz Şehitler Anaokulu "Okula Uyum Haftasına", "Okula Merhaba" etkinliği ile başladı. Velilerin de ilgiyle katıldıkları programda, minik öğrenciler öğretmenleri ile buluştular. Değerli velimiz Simon'a katkılarından dolayı teşekkür ederiz .
Okulumuz 5 yaş sabah grubu öğrencileri Eko Okullar Programı kapsamında Muratpaşa Belediyesi'nin düzenlediği Muratpaşa Çevre Festivali'ne katıldı. Yoğurt,mum ve sirke yapma atölyelerinde doğal yollarla kimyasal kullanmadan bu ürünlerin ortaya çıkabileceğini gördüler. Tohum topu yapımı ve yararlarını öğrendiler . Sportif faaliyetlere katılarak eğlendiler.
BİRLİK OLUP BİR FARK YARATALIM!
İklim Değişikliği Biyolojik Çeşitlilik Kaybı Yaban Hayatı Koruma 4- 5 Yaş Grubu
Farkındalık Doğa Yürüyüşü
Yürüyüş Parkuru 1 : Adada Antik Kenti (Başlangiç)
Sağrak Köyü Yolu (Bitiş)
Mesefe : 3 Km
Yürüyüş Parkuru 2 : Yazılı Kanyondan Suyun Gözüne Yürüyüş Ve Dönüş ( PİKNİK )
Mesefe : 1, 5 Km
Yürüyüş Lideri :Erdinç BARCA & Asli KANBİR
İlk Yardım Uzmanı : Mehtap OĞUZ
Yürüyüş Tarihi : 22 Mayıs 2022
Hareket Saati : 08:30
Toplanma Alanı : 15 Temmuz Şehitler Anaokulu
Ramazan Bayramınızın mutlu , huzurlu , sağlıklı hayırlara vesile olan bir bayram olması temennisiyle .... İyi bayramlar
"İhmal ve istismardan korunma yolları" adlı veli eğitimini gerçekleştiren Muratpaşa Rehberlik Araştırma Merkezi Psikolojik Danışmanı Mine Yılmaz'a ve ve eğitime katılan velilerimize teşekkür ederiz.
ISO-9001 Standartlarının gereklilikleri doğrultusunda yapılan akredite çalışmaları sonucunda kurumumuz bünyesinde ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi oluşturulmuş ve kurumumuz 'TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi' belgesini almıştır.
Kurumumuzda yapılan denetimler sonucunda kurumumuz ISO 45001:2018-İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesini almaya hak kazanmıştır.
AKUT Gönülleri ile işbirliği içinde gerçekleştirdiğimiz "İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK KAYBI YANGINLAR " Temalı Farkındalık Doğa Yürüyüşü
Velilerimizle yürüyüş organizasyonumuz Ahenk projesi kapsamında 26.02.2022 Cumartesi günü Selge Adamkayalar parkurun da gerçekleştirildi.Toplam 15 km lik yürüyüşümüzde gönüllü profesyonel desteği için AKUT Gönüllülerine ve katılımları için velilerimize teşekkür ederiz .
GARDNER'IN ÇOKLU ZEKA KURAMI
Öğrencilerimizin bir insan ve bir öğrenci olarak belki de tek ortak özellikleri benzersiz olmalarıdır.
Bir öğrenme psikoloğu olan Howard Gardner zeka kavramına farklı bir boyut getirdi ve insanlardaki zekanın tek bir boyutta değil, çok farklı boyutlarda değerlendirilmesi gerçeğini ortaya attı.
Gardner zekayı,"bir kişinin bir veya birden fazla kültürde değer bulan bir ürün ortaya koyabilme, günlük yaşantısında karşılaştığı sorunları etkin ve verimli şekilde çözebilme yeteneği" olarak tanımlamaktadır(1995).
Prof. Gardner, yıllar boyu hakimiyetini sürdüren, insanların tek bir zekaya sahip oldukları IQ denilen zeka anlayışını kırdı. Ona göre insanların sahip oldukları çoklu zekaların her biri yaşamak, öğrenmek ve insan olmak için kullanılan etkili birer araçtır. Gardner, çoklu zeka kuramına ilişkin bilimsel kanıtları sunarken, büyük ölçüde beyin araştırmalarına ve nöro-psikolojiye dayanmıştır. Bundan dolayı kuram tartışmasız büyük bir kabul görmüştür.
Küresel ısınma ve iklim değişikliği problemleri ışığında doğayı iyileştirici ve benimseyici bir anlayış ile proje hedeflerimizi gerçekleştireceğiz. Projemizle yapacağımız güzel ve anlamlı etkinliklerle sınıfımızdaki öğrencilerin ve velilerin farkındalıklarını arttırıp duyarlılıklarını kalıcı hale gelmesini amaçlamaktayız.
Ekm
Minik TEMA'larımızın Ağacınla Tanış etkinliğinde ağaçlarına sımsıkı sarılarak duydukları mutluluk dolu kareyi sizlerle paylaşıyoruz.
AB Kod Haftası (Code Week), Ekim ayının içinde uygulanan, herkes için kodlama ve dijital okuryazarlığı eğlenceli ve ilgi çekici bir hale getirmeyi amaçlayan bir etkinliktir.
Kodlamayı öğrenmek, hızla değişen dünyayı ve teknolojinin nasıl çalıştığını anlamamıza, yeni fikirleri keşfetmemize, yenilikler için becerilerimizi ve yeteneklerimizi geliştirmemize yardımcı olur.
Kodlama haftası Avrupa Komisyonu tarafından desteklenmektedir.
2018 yılı itibariyle Avrupa Okul ağı ve Milli Eğitim Bakanlıkları arasındaki işbirliği ile yürütülme kararı alınmıştır.
29 Eylül, Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO)'nun girişimiyle dünyadaki gıda israfına dikkat çekmek amacıyla "Küresel Gıda Kaybı ve İsrafı Farkındalık Günü" olarak kutlanıyor.
Çocuklara sorumluluk verilerek çevrelerinden bulabilecekleri farklı şekillerde yaprak toplamaları istenir. Yapraklar masanın üzerine incelenmek üzere konur. Yapraklar arasındaki farklılık hakkında çocukların düşünceleri alınır. Ardından çocukların yapraktan yaratıcı ürünler sergilemelerine fırsat verilir.
Çocuklarla doğa ile ilgili sohbet edilir. Doğada neler gördükleri, doğaya nelerin ait olduğu, doğada nelerin olmaması gerektiği, doğayı korumak için neler yapılması gerektiği, doğayı neden korumamız gerektiği ve çocukların bu konuda neler yapabilecekleri ile ilgili sorular sorularak, bu konulardaki fikirlerini ifade etmelerine fırsat verilir.Hep birlikte çevrede kısa bir gezinti yapılarak çevre incelenir. Çocuklara çevrede neler gördükleri sorularak gözlemlerini anlatmalarına fırsat verilir. Daha sonra çevrede gördüklerinden işaretlemeleri istenir.
Çocuklar sanatsal etkinlikler gerçekleştirdikçe daha kontrollü ve tanımlanabilir sembol ve desenler oluşturabilir, hatta duygularını bu yolla aktarabilirler.
Oryantiring (yön bulma, orienteering), harita yardımı ile yön bulmayı içeren, zamana karşı yapılan bir spor dalıdır. Farklı arazi koşullarında yapılabilse de genellikle ormanlık arazide ve okul bahçelerinde yapılması tercih edilmektedir. Oryantiring sporunda amaç arazideki hedefleri sırasıyla ve en kısa sürede ziyaret ederek parkuru bitirmektir. Harita kullanılan bu spor farklı birçok uygulaması olan bir doğa sporudur. Okulumuz öğrencileri de bu spor dalıyla tanıştı. Doğada; karar verme, yön bulma, zamanı ve enerjiyi iyi kullanma ve sportif kuralları uygulama gibi pek çok konuda farklı deneyimler yaşadılar.Aileleri ile birlikte eğlenceli bir gün geçirdiler. Bizlere bu gün eşlik eden tüm velilerimize teşekkür ediyoruz.
Okullarda Orman Programı eylem planında yer alan yeşil iz Doğa sergisi etkinliği ; Öğretmen çocuklara çubuklar ve ipler verir.Kendisi de eline ip ve çubukları alarak çerçeve yapımını gösterir.Çubukları kare, üçgen ya da dikdörtgen şekilde birleştirip, birleşme yerleri iplerle bağlanarak düğüm atılır.Birlikte çerçeve yaparlar.Böylece iplere düğüm atma becerisi pekişecektir.Çerçeveleri hazır olan gruplar birçok farklı yere çerçevelerini koyarlar.
Okulumuzda gerekli tedbirler alınarak bayram haftasında kurulan Survıvor Parkur da çocuklarımız gönüllerince eğlendi
Nis
Hayattaki büyük destekçilerimiz,varlıklarıyla bizleri ayakta tutan,en değerlilerimizin yaşlılar haftası kutlu olsun.
Geleceğimizi şekillendirmenin yolu, özgür düşünebilen, geleceğe umutla bakan, Atatürk ilkelerine bağlı ve yaşamında mutlu nesiller yetiştirmektir. Bu da kaliteli eğitimle mümkündür.
Sevgi göstermek ve etkin dinlemek, sorunları çözmek için en doğru anahtardır. Yazımızın devamını sitemizin "Veli Bültenlerimiz" başlığı altında " Bunları biliyor musunuz? alt sekmesinde okuyabilirsiniz.