T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - 15 Temmuz Şehitler Anaokulu

Baba ve Disiplin

Çocuğun gelişmesinde, hayata hazırlanmasında uygun disiplin yöntemlerinin kullanılmasının önemi büyüktür.

Disiplinin oluşturulmasında anneye de babaya da önemli görevler düşüyor. Anneler genelde çocuklarıyla daha fazla zaman geçirebilmek ve bu nedenle kuralları uygularken pratikteki zorluklar nedeniyle tutarlı davranamayabiliyorlar.

Bu noktada babanın sadece kızan, bağıran, sert otoriteyi temsil eden kendisinden korkulan ve tehdit unsuru olarak kullanılan rolde tutulması sıkça rastlanılan bir durum oluyor.

Oysa bu tutum hem çocukların yeterince disipline edilememelerine hem de babaya iletişimden uzak bir rol verilmesine neden oluyor. Bunun yerine annenin de babanın da belli esneklikleri de bulunan, mümkün olduğunca ortak disiplin ilkeleriyle yaklaşmaları gerekiyor. Çocuklarıyla daha az zaman geçirmek, kurallarında daha tutarlı olmaları konusunda zaman zaman babalar için avantaj oluşturabiliyor.

Ama bu avantajı babayı korku objesine çevirerek dezavantaja dönüştürmemek gerekiyor. Ve disiplin oluşturulurken çocukların duygularını değil, davranışlarının uygun olanlarıyla değiştirilmesi esas olmalıdır.

Babalar bu noktada daha çok istenmeyen davranışı vurgularlarsa, çocuklarda kendilerini hep olumsuz davranışları olan, istenmeyen, sorun yaratan çocuk olarak algılayabilirler. İstenmeyen davranışları değiştirirken sadece sorun olan davranışları vurgulamak yerine olumlu davranışın ne olduğunu, olumlu davrandığı takdirde ödülün ne olacağını belirtmek daha etkili olur ve çocuğun olumsuz benlik algısını geliştirmesi riskini de ortadan kaldırır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.11.2019 - Güncelleme: 26.01.2022 15:02 - Görüntülenme: 361
  Beğen | 8  kişi beğendi